ثبت تغييرات

كسب و كار

خدمات تاسيساتي، نظافتي و تعميراتي
طراحي و معماري ساختمان
اجـــراي بهترين ايزوگام و قيــرگــوني بي عيـب و نقـــص
تعميرات تخصصي انواع لپ تاپ و كامپيوتر
تعميرات تخصصي انواع لپ تاپ و كامپيوتر
انواع محصولات نايلوني و پليمري

ثبت تغييرات

ثبت تغييرات

تغييرات پس از ثبت شركت

صاحبان شركت هاي ثبت شده، ممكن است پس از ثبت به دلايل مختلف تصميم بر تغييراتي در مواردي از اساسنامه و يا هر مورد ديگري بگيرند. نحوه ثبت تغييرات شركت و هزينه ثبت تغييرات موضوع مورد بحث اين مقاله ي ثبت بينش مي باشد. از اينكه با ما همراه مي شويد بسيار خرسنديم. اين تغييرات و تصميمات مي بايست حتما به ثبت برسند. در ثبت تغييرات ، مراتب به اطلاع اداره ي ثبت شركت ها خواهد رسيد و در ذيل ثبت اوليه به ثبت رسيده آگهي مي شود.

 
 

انواع تغييرات شركت

-تغييرنام شركت
-تغيير موضوع فعاليت 
-تغيير نشاني
-افزايش يا كاهش سهام يا سرمايه
-تبديل سهام به بي نام و بانام
-تغيير در تعداد مديران شركت
-تغيير در حقوق نوع خاصي از سهام
-تمديد هيئت مديره بازرسين
-ورود و خروج در مسئوليت محدود
-تغيير تابعيت شركت
-اصلاحات ماده اساسنامه ( حق امضا – تعداد اعضاي هيئت مديره – تصويب اساسنامه جديد و…)
در تمامي موارد ذكر شده ثبت تغييرات الزامي مي باشد.

 

 

نحوه ثبت تغييرات شركت

۱-تحويل كار پس از انعقاد قرارداد توسط واحد حسابداري در اكسل
۲- تماس با مشتري در صورت شلوغ بودن بين يك ربع تا ۲۰ دقيقه زمان داريد براي تماس با مشتري براي معرفي خود و دريافت مدارك مورد نياز تغييرات
٣- مدارك مورد نياز
۴- پس از دريافت مدارك ، جهت اطمينان از آخرين تغييرات شركت از پايگاه اينترنتي روزنامه رسمي به قسمت آگهي هاي قانوني رفته و با استفاده از شماره ثبت شركت ، اطلاعات را استخراج مي كنيم.
۵- پر كردن فرم مهربان ارجمند با توجه به نوع درخواست مشتري و اطلاعات به دست آمده
۶-تنظيم صورتجلسه با توجه به فرم مهربان ارجمند و چك كردن كد ملي افراد از روي مدارك شناسايي
۷-بعد از تنظيم و فرستادن صورتجلسات براي مشتري و تاكيد كردن بر اينكه مشتري با دقت صورتجلسه را بخواند و در صورت تاييد از هر صورتجلسه ۳ نسخه كپي گرفته شود و توسط افرادي كه اسمشان در صورتجلسه است به امضا برسد.
۸- پيگيري كردن جهت اينكه صورتجلسات و امضاهاي لازمه انجام پذيرفته يا خير

۲- تماس با مشتري در صورت شلوغ بودن بين يك ربع تا ۲۰ دقيقه زمان داريد براي تماس با مشتري براي معرفي خود و دريافت مدارك مورد نياز تغييرات
٣- مدارك مورد نياز
۴- پس از دريافت مدارك ، جهت اطمينان از آخرين تغييرات شركت از پايگاه اينترنتي روزنامه رسمي به قسمت آگهي هاي قانوني رفته و با استفاده از شماره ثبت شركت ، اطلاعات را استخراج مي كنيم.
۵- پر كردن فرم مهربان ارجمند با توجه به نوع درخواست مشتري و اطلاعات به دست آمده
۶-تنظيم صورتجلسه با توجه به فرم مهربان ارجمند و چك كردن كد ملي افراد از روي مدارك شناسايي
۷-بعد از تنظيم و فرستادن صورتجلسات براي مشتري و تاكيد كردن بر اينكه مشتري با دقت صورتجلسه را بخواند و در صورت تاييد از هر صورتجلسه ۳ نسخه كپي گرفته شود و توسط افرادي كه اسمشان در صورتجلسه است به امضا برسد.
۸- پيگيري كردن جهت اينكه صورتجلسات و امضاهاي لازمه انجام پذيرفته يا خير

نكته

*در صورت به امضا رسيدن، نخست بايد بررسي كه وكيل قانوني براي آن درنظر گرفته شه يا خير
*چنانچه شركت در شهرستان باشد وكيل لازم ندارد. اگر شركت در تهران باشد وكيل نياز دارد.
۱۰-پس از چك شدن وكالت نامه مهربان ارجمند + تاييديه صورتجلسه + پوشه زرد رنگ به نشاني پستي متقاضي ارسال مي گردد. متقاضي مي بايست آنرا امضا نمايد. اين نكته قابل توجه است كه حتما مي بايست وكالتنامه را يكي از سهامداران امضا كند.
۱۱-در صورت تكميل مدارك ، در سامانه ir . sherkata رسيد زده مي شود. سپس به اداره ثبت شركتها ارسال مي گردد.
۱۲-پس از پست ، از طريق شماره پيگيري كه سامانه در هنگام رسيد زدن داده است ، بررسي مي كنيم كه كار تا چه مراحلي طي شده است.
۱۳- چنانچه كار آگهي شده بود حتما پيشنويس آگهي را با صورتجلسه چك ميكنيم. سپس براي وكيل ارسال ميكنيم، تا مهر برجسته به دست ما برسد.
۱۴- بعد از ارسال مهر برجسته ، در واقع كار به اتمام رسيده است.
۱۵-چنانچه در طي مراحل ، نقصي وجود داشته باشد و يا به هر دليلي رد شود، مي بايست رفع نقص صورت گرفته و مجدد به اداره ارسال شود.

 
 
 

مدارك لازم به منظور ثبت تغييرات شركت

 
  • كپي اوراق ثبتي
  • ارائه ليست آخرين سهامداران و ميزان سهم سهامداران
  • كپي شناسنامه و كارت ملي همه اعضا و سهامداران
  • كپي از كليه آگهي هاي تغييرات انجام شده و به ثبت رسيده
  • طبق دستورالعمل اداره ثبت شركت ها ، شركت موظف است قبل از اقدام به تغييرات جديد ، آخرين تغييرات انجام شده را در روزنامه رسمي و روزنامه كثيرالانتشار درج نموده باشد.
  • روزنامه رسمي و روزنامه كثيرالانتشار آخرين تغييرات شركت
 
 
 

در اين بخش به مراحل و مراتب ثبت تغييرات برخي از تغييرات رايج شركت ها اشاره مي كنيم

 
 

مراحل ثبت تغييرات نام شركت با مسئوليت محدود 

_ تشكيل دادن مجمع عمومي فوق العاده.
_ تنظيم صورت جلسه و امضاي همه شركا با قيد مقدار سهام در شركت.
_ انتخاب اسامي اعضاي هيأت ناظر در صورتجلسه چنانچه تعداد شركا بيشتر از 12 عضو باشد.
_ امضاي صورت جلسه توسط هيأت ناظر.
_ مراجعه ي يكي از شركا يا نماينده قانوني شركت به واحد تعيين نام اداره پس از يك ماه.
_ به ثبت رسيدن آگهي پس از تعيين اسم و اخذ موافقت مسئول مربوطه.

مراحل ثبت تغييرات نام در يك شركت سهامي خاص

_ تشكيل دادن مجمع عمومي فوق العاده.
_ تنظيم صورت جلسه و امضاي هيأت رئيسه.
_ انجام تشريفات دعوت بر طبق اساسنامه شركت و قانون تجارت .
_ ارائه اصل صورت جلسه و ليست اسامي دارندگان سهام حاضر و با امضاي آن ها به اداره ثبت شركت ها .
_ پرداخت حق ثبت تغييرات نام و ارائه فيش به اداره ثبت شركت ها.
_ تحويل نسخه اصلي روزنامه ي شامل آگهي دعوت و مجوز دريافت گرديده به اداره ثبت شركت ها.
_ تأييد نمودن اسم انتخاب شده از طرف مسئول تعيين نام اداره ثبت شركت ها پس از تحويل مدارك.

 

هزينه ثبت تغييرات 

۱- نوع تغييرات شركت معين كننده تعداد صورت جلسه ها و هزينه ثبت تغييرات شركت است.

تنظيم نمودن هر صورت جلسه و ثبت كردن آن در پايگاه اينترنتي و پيگيري تا حصول پيش نويس آگهي با توجه به سياستهاي قيمت گذاري مراكز ثبتي متفاوت است.

اما بصورت معمول حدود ۳۰۰ الي ۴۵۰ هزار تومان به بالا مي باشد.

۲- هزينه روزنامه رسمي تغييرات شركت كه بصورت ميانگين ۸۰ هزار تومان است.

 
 
 
 

جهت مشاوره رايگان و يا استعلام قيمت در خصوص انواع تغييرات ثبتي ، كارت بازرگاني ، كد اقتصادي

و ساير خدمات حقوقي و ثبتي با متخصصان موسسه ثبت بينش تماس حاصل نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.